Wednesday, July 3, 2013

Dag 5 Ladispoli - Terracina

CAM00275
Terracina eindelijk ik heb op je gewacht !

Dinsdag 24 juni en ik verlaat mijn Albergo in Ladispoli. Geen ontbijt dus dan maar op straat mijn koolhydraten halen. De bar eigenaar gaf mij zeer vriendelijk een fles water. Bless this men, wat een mooi gebaar.

De weg was dit keer niet echt uitdagend eerder inspannend vanwege de vele gevaarlijke drukke wegen. Ja die moest ik kiezen het was de snelste manier om naar het zuiden te komen. Hoe zuidelijker ik kom hoe slechter de wegen worden blijkt maar weer. Alsof alle goede wegen naar Rome leiden.
In de omgeving van Latina haalde een oudere man mij in bij een afdaling. Dus ik er achteraan en hij ging dan ook behoorlijk hard. Toen ik naast hem ging fietsen zei hij dat hij 77 was Ik zei op zijn Italiaans, blijven fietsen en je hebt de eeuwige jeugd. Hij sloeg af en ik ging rechtdoor een weg waar geen bebouwing was. Afrikaanse prostituees gaven zich een plek aan de kant van de weg. Erg jammer dat ze zo hun kost moeten verdienen. Een eindje verder stopte ik bij een groente boer. Voor wat fruit hij gaf me twee perziken gratis . Het laatste stuk Via Appia Nuova is zeer slecht met een wittelijn om op te fietsen De boomwortels gaven het wegdek vorm. Verkeer in beide richtingen met de nodige haast passeert mij. De toegestane snelheid is 70 en de gereden snelheid soms een eind boven de honderd. De nationale sport inhalen word hier dan ook goed uitgeoefend. En dan inhalen met zijn drieen achter elkaar. Nu moet ik zeggen, ze kunnen wel erg goed rijden. Pff na de nodige kilometers rechtdoor verschijnt mijn weg naar Terracina.

In Terracina eerst maar is een bord pasta, klaar gemaakt door de plaatselijke vis school. Zij geven mij een adres voor een pension. 5 uur treed ik mijn pension binnen, eerst de benen even languit. Vervolgens is het tijd om de supermercato te bezoeken. Tijd om koolhydraten te stapelen. Vervolgens nog een rondje door het historische Terracina en de plaatselijke Gelateria. Dan is het weer tijd om mijn slaap te pakken voor de laatste dag richting Napoli.



-

No comments:

Post a Comment