Friday, June 28, 2013

Dag 1 Milaan Malpensa-Genova 1 probleem en 1 oplossing

Velo Moda Zebra

Na een goed ontbijt kon ik van start gaan met eind bestemming voor deze dag Genova. Het was druk op de weg,de snelle Italianen moesten naar hun werk op een slecht wegdek. Zo slecht dat de klem van mijn Go Pro afbrak, na een kleine stop kon ik weer verder. 

Ineens werd ik verrast door een zeer breed fietspad dwars door een natuurreservaat. Hier maakte ik niet alleen gebruik van, hardlopers en wielrenners vulden dit fietspad. Terug in de realiteit van verkeer in Italia,70 km is toegestaan maar 90 is sneller. Door gebruik te maken van de andere rijbaan halen ze me netjes in. De weg veranderd in gravel en het word stoffig als in Paris-Roubaix. Tijd voor een cappuccino, vers gemaakt door de zeer vriendelijke Valentina Chiaro. Zij wil dan ook alles van mij en mijn reis weten, hartstikke gezellig maar ik moet weer verder. bij Mortara breekt mijn bagagedrager. Even denk ik dat mijn reis voorbij is maar dan kom ik op het idee voor het maken van een stuur en rugtas. Met de nodige vertraging en nog minder comfort hervat ik mijn reis richting Genova. Fietsen zaken zijn ver te zoeken dus ben ik afhankelijk van mij eigen creativiteit 

Hoe dichter ik bij Genova kom hoe meer ik moet stoempen tegen de wind .Als zeeuw ben ik dan natuurlijk in mijn element. Na de nodige klimmen en de heuze Bocchetta pas, mag ik dan afdalen richting Genova. Na 5 km in Genova vind ik een betaalbaar hotel en een goed bord pasta. Morgen 1st maar is opzoek naar een nieuwe bagagedrager.



No comments:

Post a Comment