Monday, May 27, 2013

Even om een Bossche Bol

Voor zo'n Bossche bol fiets ik graag een stukje om.


Ook vandaag weer vroeg uit bed. Half 7 en de zon scheen me tegemoet.
Na mijn tocht de beste wafels haal je in Luik presenteer ik jullie nu "Even om een Bossche bol".
Ja ik houd van eten en dat kan je goed combineren met deze calorie verbrandende hobby.

8 uur vertrok ik dan ook richting Hoogerheide om daar via Huijbergen naar het Belgische Kalmthout te fietsen. In Wuustwezel was het tijd om Culinair te genieten met een Belgisch Ambachtelijk broodje smos.
Ja want bij Cox te Wuustwezel zijn die broodjes serieus lekker. Mijn weg vervolgde zich door het platteland richting Hoogstraten. Aan Hoogstraten heb ik goede herinneringen overgehouden aan de jaarlijkse Antilliaanse Feesten die hier daar worden gehouden. 1 keer in het jaar is er op dit platteland een Caribisch festival.
Prachtig hoe het landschap veranderd van platteland,heide tot bos. Soms werd ik een onverhard pad opgestuurd en vervolgens word je langs het bosrijke kanaal Antwerpen-Turnhout-Dessel. Na het weer terug zijn op Hollandse bodem, nader ik de Dommelsche bierbrouwerij. In Dommelen heb ik even een sterke bak koffie genuttigd inclusief een punt appeltaart. Met een bocht om het centrum van Eindhoven vervolgde mijn route zich richting Veghel. Om zo richting mijn Bossche bol te 's-Hertogenbosch te fietsen.

Als je dan in s-Hertogenbosch zo'n Bossche bol toegereikt krijgt door de stralende Mariska van den Otter lunchroom dan weet je waarom je die 213 km gefietst hebt.
De trein mocht me dan ook thuis brengen om de benen even tot rust te laten komen.

Oja en wie weet er nog ergens een culinaire specialiteit waar ik echt is langs moet gaan ?






No comments:

Post a Comment